Załóż konto Szukaj Pomoc


skateshop poleca
skateshop
         » Forum andegrand » Bike » Sprzęt » [opony] Opony do MTB

Strony: << poprzednia 1 następna >> Odpowiedz w temacie Stwórz nowy temat CStwórz nową sonde moderacja
[opony] Opony do MTB
lukilapaj

lukilapaj

Member
Posty: 642
Wyświetl posty

Send a personal messsage to lukilapaj zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

Siema,
potrzebuje nowych opon do mojego Krossa Hexagona v3, obecnie mam Rubeny V45 Winner 26x1,9, a po dwóch latach to właściwie slicki. Potrzebuje oponę raczej na tył, obu nie wymieniam bo nie zajarałem się jeszcze do regularnej jazdy. jeżdżę jakieś 55% asfalt (brudny - jazda poza miastem) reszta dirt (zjazdy po kamieniach, błoto itp). Z tego co widziałem to Geax Aka mogą być odpowiednie, ale nie wiem jak będzie na mokrym. Z innej beczki patrzyłem jeszcze na Maxxis TOMAHAWK i Continental Race King. Jak widać opony uber budżetowe, szukam czegoś w okolicach 50zł.

Napisane May 11, 2014, 6:33 pm
Karas93

Karas93

Member
Posty: 4,051
Wyświetl posty

Send a personal messsage to Karas93 zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

lukilapaj powiedział(a):
uber budżetowe


To jest synonim Kendy K-Rad

Napisane May 14, 2014, 4:08 pm
Opik

Opik

Moderator
Posty: 5,212
Wyświetl posty

Send a personal messsage to Opik zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

Karas93 powiedział(a):
lukilapaj powiedział(a):
uber budżetowe


To jest synonim Kendy K-Rad


x2

chyba najlepsza opona w stosunku cena/jakość

Napisane May 16, 2014, 1:46 pm
lukilapaj

lukilapaj

Member
Posty: 642
Wyświetl posty

Send a personal messsage to lukilapaj zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

Karas93 powiedział(a):
lukilapaj powiedział(a):
uber budżetowe


To jest synonim Kendy K-Rad


Opik powiedział(a):
Karas93 powiedział(a):
lukilapaj powiedział(a):
uber budżetowe


To jest synonim Kendy K-Rad


x2

chyba najlepsza opona w stosunku cena/jakość


Co powiecie to tych Geax Aka? Do mnie bieżnik z kendy całkowicie nie przemawia, chyba o żadnym oczyszczaniu nie ma mowy, opory pewnie też konkretne.

Napisane May 18, 2014, 8:14 pm
Opik

Opik

Moderator
Posty: 5,212
Wyświetl posty

Send a personal messsage to Opik zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

Nie musi się oczyszczać bo ten bieżnik się nie zapycha po prostu i po 3 obrotach koła są czyste. Opory są małe, dużo mniejsze niż na tych wymyślnych oponkach z kosmicznymi pierdolnikami na całym obwodzie, dlatego że bieżnik w przekroju jest okrągły a nie trapezowy. Przylega pod każdym kątem tak samo, nie ma uślizgów kostki przy jeździe na rantach np w ostrzejszych skrętach. Wiadomo że nie będzie się trzymać jak typowo offroadowa czy przełajowa oponka, ale takie z kolei w ogóle nie spisują się na asfalcie. Więc albo dwa komplety opon w zależności od warunków, albo coś co zapewnia kompromis. Na asfalcie spisują się naprawdę nieźle, a to ze względu na wspomniany wcześniej przekrój. Na szutrze, drobnych kamykach nadal jest nieźle, mokra ziemia również na spokojnie. W dużym błocie wiadomo że nie zapewni idealnej trakcji bo kostka nie jest jakoś bardzo głęboka, ale jak już wspominałem nie jest to opona na takie warunki. I plusem i minusem jest raczej miękka ścianka, dzięki temu opona ładnie amortyzuje i dopasowuje się do podłoża, minusem to że przy jeździe na flaku szybko uszkodzisz dętki. Zdecydowanie plus to to, że ta opona jest cicha, nie ma uporczywego buczenia przy asfaltowaniu, a jak nabije się ją pod max dopuszczalnego ciśnienia w węższej wersji może robić za szosówkę. Jak patrzę na tego geaxa to musiałoby mnie pokurwić żeby założyć go zamiast k-radów jeżdżąc głównie po utwardzonych nawierzchniach. Może na samym błocie spisze się lepiej, ale sam już sobie odpowiedz gdzie spędzasz więcej czasu.

Co chcesz jeszcze wiedzieć?

Napisane May 18, 2014, 10:18 pm
Karas93

Karas93

Member
Posty: 4,051
Wyświetl posty

Send a personal messsage to Karas93 zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

Zaczynałem przygodę z bmx - miałem k-rada

Po paru latach (pewnie średnia wiekowa tego portalu jest mniejsza) kończyłem przygodę z MTB - wróciłem do K-Radów - mimo tego, że wcześniej miałem opony pod 200zł/szt.

Zacząłem przygodę z MTB - miałem K-Rada.
Kończąc znowu mam...K-Rada.



Ta opona co Ty mówisz to nie opona do takiej jazdy, jakiej dotyczy to forum.

Napisane May 18, 2014, 11:29 pm
lukilapaj

lukilapaj

Member
Posty: 642
Wyświetl posty

Send a personal messsage to lukilapaj zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

Karas93 powiedział(a):
Zaczynałem przygodę z bmx - miałem k-rada

Po paru latach (pewnie średnia wiekowa tego portalu jest mniejsza) kończyłem przygodę z MTB - wróciłem do K-Radów - mimo tego, że wcześniej miałem opony pod 200zł/szt.

Zacząłem przygodę z MTB - miałem K-Rada.
Kończąc znowu mam...K-Rada.



Ta opona co Ty mówisz to nie opona do takiej jazdy, jakiej dotyczy to forum.

Opik powiedział(a):
Nie musi się oczyszczać bo ten bieżnik się nie zapycha po prostu i po 3 obrotach koła są czyste. Opory są małe, dużo mniejsze niż na tych wymyślnych oponkach z kosmicznymi pierdolnikami na całym obwodzie, dlatego że bieżnik w przekroju jest okrągły a nie trapezowy. Przylega pod każdym kątem tak samo, nie ma uślizgów kostki przy jeździe na rantach np w ostrzejszych skrętach. Wiadomo że nie będzie się trzymać jak typowo offroadowa czy przełajowa oponka, ale takie z kolei w ogóle nie spisują się na asfalcie. Więc albo dwa komplety opon w zależności od warunków, albo coś co zapewnia kompromis. Na asfalcie spisują się naprawdę nieźle, a to ze względu na wspomniany wcześniej przekrój. Na szutrze, drobnych kamykach nadal jest nieźle, mokra ziemia również na spokojnie. W dużym błocie wiadomo że nie zapewni idealnej trakcji bo kostka nie jest jakoś bardzo głęboka, ale jak już wspominałem nie jest to opona na takie warunki. I plusem i minusem jest raczej miękka ścianka, dzięki temu opona ładnie amortyzuje i dopasowuje się do podłoża, minusem to że przy jeździe na flaku szybko uszkodzisz dętki. Zdecydowanie plus to to, że ta opona jest cicha, nie ma uporczywego buczenia przy asfaltowaniu, a jak nabije się ją pod max dopuszczalnego ciśnienia w węższej wersji może robić za szosówkę. Jak patrzę na tego geaxa to musiałoby mnie pokurwić żeby założyć go zamiast k-radów jeżdżąc głównie po utwardzonych nawierzchniach. Może na samym błocie spisze się lepiej, ale sam już sobie odpowiedz gdzie spędzasz więcej czasu.

Co chcesz jeszcze wiedzieć?

Potrzebuję jeszcze kierunkowej na przód ;)

Napisane May 23, 2014, 5:28 pm
Karas93

Karas93

Member
Posty: 4,051
Wyświetl posty

Send a personal messsage to Karas93 zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

A na co Ci kierunkowa?

Napisane May 26, 2014, 12:28 am
lukilapaj

lukilapaj

Member
Posty: 642
Wyświetl posty

Send a personal messsage to lukilapaj zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

Karas93 powiedział(a):
A na co Ci kierunkowa?

Uważam że jest potrzebna i lepiej kupić inną na przód niż k-rada. Jakaś inna propozycja? Naprawdę muszę czekać 3 dni na każdą odpowiedź?

Napisane May 26, 2014, 5:56 pm
Opik

Opik

Moderator
Posty: 5,212
Wyświetl posty

Send a personal messsage to Opik zgłoś post do moderacji Odpowiedz z cytatem Przejdź do góry strony

chyba lepiej będzie jak zmienisz forum na jakieś dla golinogów, tutaj panują trochę inne realia ;) Ta opona się spisuje wystarczająco dobrze i z przodu i z tyłu, nie ma sensu zakładać kierunkowej do normalnej jazdy. Nikt tu się nie będzie spuszczał nad 0,5 milimetra zmniejszonym bieżnikiem czy kostkami ułożonymi  o 2stopnie inaczej niż w poprzednim modelu, liczy się to jak opona się zachowuje podczas jazdy.

Chcesz się jarać teorią to nie tutaj... ;)

Napisane May 27, 2014, 1:15 pm
Strony: << poprzednia 1 następna >> Odpowiedz w temacie Stwórz nowy temat CStwórz nową sonde moderacja